פמילי אופיס: מה צריך לעשות כשמתקרבים לגיל פרישה

עבדתם קשה במשך עשרות השנים האחרונות, צברתם סכומי כסף גדולים במגוון אפיקים וכעת אתם רוצים לפרוש בראש שקט. באופן טבעי, אל הפרישה מתלווים חששות ועולות שאלות רבות: איך לעמוד בהוצאות לאחר הפרישה? כיצד לבצע העברה מסודרת של הנכסים לדורות הבאים? כיצד להגן על נכסי המשפחה בקרות אירועים לא צפויים?

כדי לקבל תשובות על שאלות אלו ואחרות, חשוב להתייעץ עם מומחי פמילי אופיס וניהול עושר.

האם אתם מוכנים לפרוש בראש שקט?

מהי לדעתכם ההוצאה החודשית הממוצעת שלכם? רוב הלקוחות מעריכים סכום הוצאה נמוך בכ-20% מהמצב בפועל. כמו כן, מניסיוננו מערך ההוצאות המשפחתי גדל משמעותית לאחר הפרישה.

כמה כסף אתם מעריכים שתוכלו למשוך מהנכסים הפנסיוניים שלכם? פורשים רבים אינם יודעים אילו נכסים פנסיוניים שונים נמצאים בבעלותם (גמל, השתלמות, פנסיה וכו'), אילו כספים הופקדו למוצרים אלו במהלך שנות העבודה, כמה כסף יוכלו למשוך ומה יהיו השלכות המס כתוצאה ממשיכת הכספים.

האם אתם מרגישים מוכנים לחיים שאחרי הפרישה? פרישה המגובה בתכנית כלכלית מסודרת לתא המשפחתי, תעצים באופן משמעותי את תחושת הביטחון הכלכלי ואת השקט הנפשי שלכם.

פמילי אופיס

פמילי אופיס: תהליך תכנון פיננסי

כחלק משירותיהם, מציעים אנשי המקצוע מתחום הפמילי אופיס תהליך תכנון פיננסי לקראת גיל הפרישה אשר יגדיל את ההסתברות להשיג ולשמר את הביטחון הכלכלי של המשפחה, לגדר מראש אירועים בלתי מתוכננים ולוודא כי צברתם רזרבות מספקות להכנסה רציפה החל מגיל הפרישה והלאה.

תהליך התכנון הפיננסי יבוצע ע"י מנהל עושר מנוסה ומיומן, אשר רואה את התמונה הכוללת של נכסי, צרכי ויכולות המשפחה מנקודת מבט מקצועית ומתוך כוונה לשמור על אינטרס הלקוח ומשפחתו.

מה כולל תהליך התכנון הפיננסי?

תהליך תכנון פיננסי מתחיל בסקירה מקיפה של תמונת המצב הכלכלית המשפחתית, לרבות מפת הנכסים, ההתחייבויות, הכנסות והוצאות, מטרות ויעדי המשפחה, ביטוחים, אילוצים ועוד. 

לאחר איסוף הנתונים השונים וניתוחם על ידי מנהל העושר בליווי צוות אנליסטים מקצועי, יכין הצוות תכנית פעולה מלאה, מפורטת ומותאמת אישית למשפחה, אשר תיקח בחשבון העדפות אישיות, פרופיל סיכון, מטרות, יעדים וציפיות.

בסיום התהליך, תוצג תמונת המצב הכלכלית המלאה של המשפחה בהסתמך על הנתונים שנאספו ותכנית הפעולה המוצעת. תכנית הפעולה תתייחס לנושאים שונים, ביניהם:

  • תכנון הקצאת הנכסים- פיזור מושכל של נכסי המשפחה בין האפיקים השונים (מזומן, שוק ההון, נדל"ן ונכסים אלטרנטיביים) בהתחשב בפרופיל הסיכון והיעדים האישיים של המשפחה.
  • ניהול סיכונים- מיפוי החשיפות והסיכונים הקיימים בתא המשפחתי ותכנון עתידי של מפת הסיכונים בהתאם לרצונות הלקוח.
  • תכנון ירושה והעברה בין דורית- בחינת ההיבטים המשפטיים והכלכליים והבטחת חלוקת ההון המשפחתי לדורות הבאים בצורה סדורה הצופה פני עתיד. כחלק אינטגרלי מתהליך זה, תכנון המס העתידי בא לידי ביטוי ע"י היועצים השונים המעורבים בתכנון זה.
  • תכנון מס- מיצוי מלוא פוטנציאל הרווח ממרכיבי החיסכון והנכסים השונים של המשפחה באמצעות תכנון מקצועי של היבטי המס השונים.

יצירת הכנסה פאסיבית ותמיכה בתזרים המזומנים

במהלך יישום תכנית הפעולה, מנהל העושר ימליץ על אפשרויות שונות להשקעות מניבות בתחום הנדל"ן, שוק ההון והתחומים האלטרנטיביים. מטרת השקעות אלו הינה לייצר הכנסה פאסיבית למאזן המשפחתי, שתתמוך בתזרים המזומנים השוטף  ותסייע להגעה למטרות וליעדי המשפחה.

ראוי לציין כי אין נוסחה אחת המתאימה לכולם. קיימת חשיבות גדולה בהתאמת אפיקי ההשקעה לפרופיל של כל משקיע.

ניהול עושר: התאמה אישית לכל משפחה

ככלל, מומלץ להתחיל את תהליך התכנון הפיננסי  בשלב מוקדם ככל האפשר, אך המשפט "מוטב מאוחר מאשר אף פעם" מקבל כאן משנה תוקף.

הדבר נכון לכל תקופת זמן, אך בעיקר לתקופה התנודתית בה אנו נמצאים, כאשר קיימת אי ודאות בשווקים ותנודתיות חדה בעקבות המתיחות בין רוסיה לאוקראינה, משבר הקורונה והאינפלציה הגואה במדינות רבות בעולם. מומחי הפמילי אופיס יסייעו למשפחה לתכנן באופן מקצועי את תמהיל תיק הנכסים ולהיערך לפרישה ללא דאגות וללא קשר למצב השווקים בעולם.

כמו בכל תחום אחר, ניהול עושר משפחתי צריך להתבצע על ידי אנשי מקצוע המתמחים בתחומי הפמילי אופיס, ניהול העושר ותכנון פיננסי.

כתבות נוספות

29.01.2024

עומר גטניו בשיחה עם ד"ר אלכס קפלון בתוכניתו ב'רדיו החברתי הראשון'

כתב : The Service

עומר גטניו, יו"ר ומייסד The Service בשיחה עם ד"ר אלכס קפלון בתוכניתו ב'רדיו החברתי הראשון', על היבטים שונים בניהול עושר משפחתי וצעדים שניתן לנקוט על מנת לתכנן את העתיד הפיננסי.

קרא עוד
19.10.2023

סקירה מאקרו-כלכלית: ניהול עושר בזמן מלחמה

כתב : The Service

כמעט שבועיים עברו מאז נודענו אודות האסון הקשה שפקד את המדינה שלנו, בו דווח על היקף בלתי נתפס של אבדות של בני עמנו. מדינת ישראל, שוב, נקראת להילחם על זכות

קרא עוד
22.06.2023

השפעות מלחמת רוסיה-אוקראינה על כלכלת העולם

כתב : יובל בנסל

הקונפליקט המתמשך בין אוקראינה לרוסיה לא רק הביא לתוצאות משנות חיים עבור תושבי המדינות והאזור, אלא גם שלח גלי הלם שהורגשו בכלכלה האירופאית והעולמית. בעקבות מעמדה של רוסיה ככוח כלכלי-יצרני

קרא עוד
לכל הכתבות